login hasło

  TEMATYKA
© Copyright 1992-2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Systematyka systemów fotooptycznych – historia, stan obecny i kierunki rozwoju.

Przysłona i migawka jako narzędzia techniczne i twórcze.

Pomiar światła i określenie ekspozycji – podstawa w dochodzeniu do pożądanych efektów.

„System Strefowy” – sposób myślenia o kontraście i tonalności.

„System strefowy” – narzędzie do samodzielnego dokonywania pomiarów.

Światło w fotografii - narzędzie kreatywne.

Przedstawienie podstawowych narzędzi fotograficznych i oświetleniowych, omówienie ich charakterystyki i sposobu działania.

Optyka – narzędzie kreatywne, charakterystyka poszczególnych typów, optyka specjalistyczna, wady optyki fotograficznej.

Elektroniczna pracownia fotograficzna – od plików cyfrowych przez skanowanie po wydruki wielkoformatowe.

Filtry w fotografii – manipulacje w naświetleniu i edycji elektronicznej.

Fotografia w podczerwieni – technologia i możliwości twórczego fotografowania.

Oświetlenie naturalne – możliwości wykorzystania i kreowania.

Prezentacje multimedialne – możliwości łączenia różnych dyscyplin artystycznychw prezentowaniu fotografii cyfrowych.

Zasady powstawania obrazu na czarno-białych materiałach analogowych.

Budowa, rodzaje i zasady działania czarno-białych materiałów negatywowych i pozytywowych.

Obraz utajniony i wywoływanie – techniki podstawowe i zaawansowane.

Procesy „Push” i „Pull” jako podstawowe narzędzia manipulacji krzywą charakterystyczną.

Długie czasy ekspozycji – szczególny przypadek naświetlania – efekt Schwartzshilda.

Powiększenia fotograficzne – zasady tworzenia, możliwości i ograniczenia.

Ciemnia fotograficzna – podstawowe, zaawansowane i specjalne techniki w tworzeniu powiększeń fotograficznych.

System strefowy w ujęciu negatywowym i pozytywowym.

Zaawansowany system strefowy – samodzielne techniki pomiaru czułości materiałów negatywowych.

Monochrom jako estetyczna forma wypowiedzi.

Filtracja - narzędzie zmiany kontrastu i tonalności czarno-białych fotografii.

Techniki specjalne – cyjanotypia, guma, solaryzacja, grafizacja itp.

Czerń i biel w dobie fotografii cyfrowej – powstawanie obrazu, sposoby konwersji i cechy wspólne z fotografią analogową.

Różnice w jedno i wielokanałowym konwertowaniu plików cyfrowych do postaci czerni i bieli.

Najnowsze możliwości druku archiwalnego na potrzeby wystawiennicze – druk pigmentowy, papiery mikroceramiczne i barytowe.

Oprogramowanie Adobe i inne w procesie komputerowego przetwarzania obrazów czarno-białych.

Zabezpieczenie i archiwizacja materiałów analogowych i cyfrowych oraz ich aspekty ekologiczne.

Cyfrowy zapis obrazu – historia, zasada powstawania, podobieństwa i różnice z fotografią analogową.

Rodzaje matryc i wynikające z tego cechy obrazu.

Możliwości i ograniczenia poszczególnych form zapisu cyfrowego – od wielkiej matrycy do wideo.

Wielkość i format, konwersja, głębia koloru, kompresja – podstawy i triki w edycji cyfrowej.

Software – narzędzie wspomagające system optyczny. Cyfrowe wspomagania w likwidacji i korekcie wad systemów optycznych.

Elektroniczny negatyw -RAW - sposób powstawania i możliwości dalszego przetwarzania.

Fotografia cyfrowa i internet.

Skaner – zasady przetwarzania materiałów analogowych do postaci cyfrowej.

Technika hybrydowa jako narzędzie twórcze.

Przygotowywanie materiałów do wydruków wielkoformatowych na różnych mediach.

Cyfrowe prezentacje multimedialne – fotografia, wideo czy nowe media?

Cyfrowe archiwum – zasad i możliwości archiwizacji cyfrowych materiałów fotograficznych.

Elektroniczny transfer fotografii i publikowanie fotografii w Internecie.

Zabezpieczanie i ochrona fotograficznych materiałów cyfrowych.

Manipulacje elektroniczne na materiałach fotograficznych – rynek komercyjny i etyka fotografa.

Optymalizowanie tworzenia własnych stron internetowych prezentujących dorobek twórczy.

Kolor, kompozycja, kadr – podstawa właściwego tworzenia przekazu fotograficznego.

Wybrani twórcy głównych nurtów estetycznych w sztuce fotograficznej.

Czerń i biel czy kolor – różnice w charakterze plastycznym.

Ruch, dynamika, tempo jako główny temat fotografii.

Portret, pejzaż, perspektywa – łączenie tematów w formie jednej wypowiedzi fotograficznej.

Trzy wymiary w dwóch wymiarach – różne aspekty perspektywy i czasu w fotografii.

Kompozycja i punkt widzenia – od „złotego podziału” po własne poszukiwania twórcze.

Podstawy psychologii czytania obrazu.

Symbole – wpływ różnic kulturowych na odczytywanie określonych symboli.

Portfolio– zasady tworzenia różnych rodzajów zestawów fotograficznych.

Oprawa i ekspozycja – warunki profesjonalnego prezentowania dzieł fotograficznych.

Portret – najczęściej podejmowany temat fotograficzny. Rodzaje portretu, oświetlenie i optyka oraz praca z modelem.

Makrofotografia w ujęciu technicznym i artystycznym.

Fotografia Mody – aspekty techniczne, estetyczne i etyczne.

Sport – ruch i emocje jako podstawa komunikatu fotograficznego.

Architektura – przestrzeń, bryła, światło, perspektywa.

Fotografia natury.

Od refleksji do transparencji – fotografia szkła.

Od odblasku do wzorca czerni – fotografia powierzchni metalicznych.

Przestrzeń wielkiego formatu – specyfika pracy aparatami wielkoformatowymi.

Oświetlanie dużych przestrzeni.

Organizacja pracy fotografa – praktyka w biznesie.

Wiedza o kulturze

Historia fotografii